کلاس سوم ریاضی فیزیک

دبیرستان احمدی روشن گتوند

کلاس سوم ریاضی فیزیک

دبیرستان احمدی روشن گتوند

کلاس سوم ریاضی فیزیک

به وبلاگ کلاس سوم ریاضی و فیزیک دبیرستان شهید احمدی روشن گتوند خوش آمدید
امیدوارم مطالبی که اینجا گذاشته میشه به دردتون بخوره

آچای را با لیمو ترش نخورید!

 

مصرف لیمو ترش همراه با چای به مینای دندان آسیب می‌زند.


یک متخصص تغذیه گفت: مصرف لیمو ترش همراه با چای موجب از بین رفتن ویتامین c آن می‌شود و احتمال آسیب رساندن به مینای دندان را افزایش می‌دهد.

 

وی افزود: چای دارای ترکیباتی آنتی‌اکسیدانی است که اگر بدون قند مصرف شود و گرما و حرارت آن کم باشد آنتی‌اکسیدان‌های آن بهتر جذب بدن می‌شوند.

 

وی گفت: چای جزو نوشیدن‌ هایی است که باعث رفع خستگی بدن و استحکام دندان‌ها می‌شود و مواد آنتی ‌اکسیدانی ‌موجود در آن رادیکال‌ های آزاد را از بین می‌برد.

 

این متخصص تغذیه افزود: چای به دلیل داشتن تانن نباید قبل از غذا و 2 ساعت بعد از غذا مصرف شود به دلیل اینکه جذب آهن غذا را مختل می‌کند همچنین مصرف مواد فیبردار و نان‌هایی که خوب تخمیر نشده است به دلیل تشکیل ماده‌ای به نام فیتات از جذب آهن خون جلوگیری می‌کند.


وی ادامه داد: مصرف لیمو ترش همراه با چای معمولاً به عنوان یک چاشنی استفاده می‌شود. لیمو ترش همراه با چای موجب از بین رفتن ویتامین c آن می‌شود و احتمال آسیب رساندن به مینای دندان را افزایش می‌دهد و خشکی دهان را افزاش می‌دهد. البته مصرف لیمو ترش بدون چای موجب افزایش ترشح بزاق دهان می‌شود.

  • آرمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی